tisdag 12 februari 2013

Min dröm om dig.


Jag drömde om dig i natt,
dendär drömmen har jag återkommit till flera gånger idag,
den var så härlig och fin.

Du tog verkligen hand om mig,
lyssnade på mig,
höll min hand när vi gick runt på stan.
Höll våra händer mot mitt bröst,
tvingade mig ut i folkmassorna, fast jag inte ville, bara för att jag skulle se att jag kunde.


En sak är lite konstig - att det var du!

Jag har alltid tänkt att de människor man drömmer om ( när det är någon/några) som existerar i verkligheten,
att man har någon koppling till dem, att de betyder någonting för en.

Jag har endel drömmar som återkommer med jämna mellanrum, väldigt skumt egentligen,
men jag vet varför - tror jag.


I natt drömde jag somsagt om dig,
vi klättrade på broar långt ovanför djupa vatten och berg.
Jag var livrädd, men du fanns ju intill mig,
när någon förstörde allting,blev jag så ledsen - och någonstans där var det morgon och jag vaknade..

Ensak är säker, du betyder någonting för mig och den dagen du lämnar mig,
då det är dags att gå vidare i livet för mig,
då blir det nog ganska tomt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar